On-line 3měsíční
intenzivní studium
Účetnictví 2022
Garant: Ing. Pavla Strakošová, MF ČR

Seminář

Jak na to: Zakázkové a projektové účetnictví, variabilní a fixní náklady, režie

Klíč k vedení projektů, grantů, rozpočtů a dotací

Ing. Martin Plachý

Projektové nebo také zakázkové účetnictví je zaměřeno na předmětné členění nákladů a výnosů. Tím předmětem je v tomto případě zakázka nebo projekt. Zkrátka objekt zájmu, u něhož potřebujete hodnotit ekonomiku, analýzu a strukturu nákladů, skutečnost ve srovnání s rozpočtem apod. Zakázkové členění účetnictví využívají především výrobní firmy, stavební firmy, neziskovky, zakázkově orientované firmy, např. softwarové firmy a řada dalších z celé řady oborů. Jak nastavit metodiku a parametry účetnictví, jak členit náklady, co je to kalkulační členění nákladů apod., to jsou otázky, kterými se budeme intenzivně zabývat.

Nakládání s odpady a evidence

Nakládání s odpady a evidence

Pracovnělékařská péče dva roky po novele předpisů - zkušenosti s poskytováním PLS, posudková činnost a její úskalí

Poskytování pracovnělékařských služeb zaměstnavatelům a vydávání lékařských posudků v podmínkách nové úpravy, s důrazem na součinnost na ose:

registrující poskytovatel zdravotních služeb ⇒ zaměstnanec ⇒ poskytovatel a lékař poskytující pracovnělékařské služby ⇒ zaměstnanec ⇒ zaměstnavatel

  • poskytovatelé pracovnělékařských služeb a jejich role v systému ochrany zdraví zaměstnanců,
  • poskytování PLS, dílčí úkony v rámci PLS,
  • pracovnělékařské prohlídky, součinnost s dalšími odbornými poskytovateli,
  • lékařské posudky a posudkové závěry, oprávněný poskytovatel, resp. posuzující lékař,
  • lékařský posudek vydáván pro účely pracovněprávních vztahů, avšak nikoliv za účelem posouzení zdravotní způsobilosti k práci,
  • postup a řízení při přezkoumání lékařského posudku. 

Obsah semináře:

  1. Co jsou projekty nebo zakázky a kdy má smysl projektové účetnictví
  2. Dobrá znalost klienta a jeho činnosti je základ pro správné účetnictví
  3. Metodika a nastavení účetnictví pro projekty/zakázky
  4. Kalkulace a kalkulační členění nákladů (manažerské účetnictví)
  5. Vstup dokladů a jejich klasifikace pro projektové účetnictví (digitalizace, optimalizace)
  6. Sledování, vyúčtování zakázek/projektů a reporting pro klienta
  7. Specifika různých oborů
  8. Dotazy, diskuse

Lektor

Ing. Martin Plachý

Dlouholetý účetní metodik a analytik, daňový poradce a auditor. Řadu zkušeností získal jako auditor ve firmách Arthur Andersen a Ernst & Young.  Mnoho let se zabývá reportováním informací z účetnictví. Je autorem cloudového reportingu REKAP, reporting do kapsy.

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

5.10.2023

9:00 - 14:00

On-line

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.